Dnes byl můj milovaný Garmin 60CSx nějaký neklidný, stál se sekerou a divně se kýval, ... ehm teda - sám se vypínal. Přeposílám svůj log z keše GC136EV, pokud pro tohle někdo máte vysvětlení nebo se vám to stalo také budu vděčný za každý postřeh. Tady je můj log:
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Po panelové cestě jsem chtěl otestovat odpružení vozidla a nově nainstalovaný držák na 60CSx. Po zhruba prvním kilometru se GPSka z ničeho nic vypla, i když stav baterií byl na polovině. Přikládal jsem to silným vibracím a roztřesu držáku volně umístěného v prostoru. Zapnul jsem GPSku a jel jsem dál, po chvilce se vypla znovu. Zapnul jsem, vyjel a opět off a takhle několikrát. Začalo ve mě převažovat podezření, že baterie nejsou na polovině, ale prázdné a že jen nefunguje vnitřní "měřič energie".
Otočil jsem auto a jel do Lipůvky koupit nové baterie. Dal je do GPSky, zapnul ji a vyrazil zpět za ovečkama. Zhruba v půlce cesty se opět GPSka zničehonic vypla [] Zkusil jsem jestli to není pohybem GPSky. Zapnul jsem ji znovu a minutku, dvě počkal - běžela v pohodě. Nasadil jsem ji do držáku, rozjel se a po pár vteřinách se vypla. Zkusil jsem to mimo držák. Zapnul jsem ji, držel v ruce, kde žádné otřesy nebyly - rozjel jsem se a po rozjetí se zase vypla. V té době už jsem začínal věřit, že jsem prokletý a že to není bateriema.
Dojel jsem teda až na parkoviště u areálu, zapnul GPSku, vylezl z auta a v pohodě jsem si odlovil keš s tím, že GPSka celou dobu naprosto v pohodě fungovala. Ovečky si mě nejdřív nevšímaly, na cestě zpět mě už ale pronásledovaly, skoro to vypadalo že mají hlad [:D]
Z chování GPSky jsem byl takový spíš nemoudrý, ale rozhodnul jsem se dál testovat - nasadil ji do držáku (připomínám, že je zcela pasivní), rozjel se a po pár stech metrech GPSka pomilionté znovu chcípla. Zastavil jsem, zapnul ji a počkal pár minut - v pohodě fungovala, rozjel jsem se a zas po pár sekundách se ztratil obraz a byla dead. Zkusil jsem vymazat záznamenanou trasu (paměť byla z 99% plná), ale nepomohlo to - furt stejné chování - pohyb v autě odmítala respektovat. Když jsem jel krokem tak do pěti kilometrů za hodinu bylo to v pořádku, zrychlil jsem na deset a vypnula se [:O] To už jsem byl přesvědčený, že buď mě sleduje UFO s paprskem vypínajícím GPSku a královsky se baví nebo půjde 60CSxko do opravy. Rozhodl jsem se ale vykonat ještě poslední test. Po sjezdu z panelovky na asfalt směrem do Lipůvky je ta asfaltka taky naprosto díravá - držák se n této asflatce klepe stejně jako na "záhadné" panelovce. Tam jsem zapnul GPSku znovu a od té doby naprosto v pohodě kolem dvacei kilometrů naježděných všema rychlostma od nuly po stopadesát km/h na rozbitých díravých cestách i na rovných okreskách a dálnici.
NECHÁPU. Mám pro to jen dvě vysvětlení - buď byla GPSka ovlivněná místem (toto je spíš náboženství než vědecké vysvětlení) nebo jí nesvědčí pravidelná frekvence chvění držáku, resp. nekvalitního povrchu cesty, přičemž "normálně" nepravidelně děravá cesta jí nevadí. Upozorňuju, že auto není žádné hrkátko a má terénní kola s gumama 255/65 R17, takže jízda po polňačce nebo podobné betonové panelovce osmdesátkou je vcelku klidná a hladká.